Financiële verplichtingen voor inkoopcontracten voor toekomstige jaren
Met inachtneming van het Besluit begroting en verantwoording en de Financiële verordening worden in de toelichting op de balans opgenomen de financiële verplichtingen waaraan de gemeente voor toekomstige jaren is verbonden met een minimumbedrag van € 250.000. Het volume aan inkoopcontracten met een meerjarige verplichting bedraagt afgerond € 6,7 miljoen (2019 € 7,1 miljoen). Hierbij is de vuistregel gehanteerd dat bij gezamenlijke inkoop Aalsmeer en Amstelveen 25% Aalsmeer betreft. Hieronder volgt een overzicht van opdrachten die een doorloop hebben in volgende jaren:
Omschrijving contract | Werken (W) Diensten (D) Leveringen (L) | Begindatum contract | Looptijd in jaren | Waarde resterende looptijd |
---|---|---|---|---|
Collectief regiovervoer | D | 01-08-17 | 1 | 405.000 |
Leerlingenvervoer | D | 01-08-17 | 1 | 127.236 |
Hulp bij Huishouden | D | 01-01-18 | 1 | 1.200.000 |
WMO Hulpmiddelen | L | 01-03-19 | 2 | 622.056 |
Collectieve zorgverzekering minima* | D | 01-01-20 | 4 | 2.801.918 |
Centrale Inkoop Hardware | L | 01-10-20 | 2 | 727.169 |
Payrolling | D | 01-11-20 | 1 | 272.908 |
Aanschaf licenties Centric via raamovereenkomst Softwarelicenties | L | 01-01-21 | 4 | 615.000 |
Totaal inkoopcontracten met een meerjarige verplichting | 6.771.286 | |||
* De waarde van deze opdracht is opgebouwd uit de jaarpremie van de zorgverzekering, vermenigvuldigd met het aantal deelnemers en de resterende contractjaren. De premie wordt door de deelnemers zelf betaald. De gemeente financiert alleen de korting op de polissen. De daadwerkelijke kosten zijn geraamd op € 55.000 per jaar. |