Jaarstukken 2020
portal

5 Balans

5.4 Niet uit de balans blijkende verplichtingen

Financiële verplichtingen voor inkoopcontracten voor toekomstige jaren

Met inachtneming van het Besluit begroting en verantwoording en de Financiële verordening  worden in de toelichting op de balans opgenomen de financiële verplichtingen waaraan de gemeente voor toekomstige jaren is verbonden met een minimumbedrag van € 250.000. Het volume aan inkoopcontracten met een meerjarige verplichting bedraagt afgerond € 6,7 miljoen (2019 € 7,1 miljoen). Hierbij is de vuistregel gehanteerd dat bij gezamenlijke inkoop Aalsmeer en Amstelveen 25% Aalsmeer betreft. Hieronder volgt een overzicht van opdrachten die een doorloop hebben in volgende jaren:

Omschrijving contract

Werken (W) Diensten (D) Leveringen (L)

Begindatum contract

Looptijd in jaren

Waarde resterende looptijd

Collectief regiovervoer

D

01-08-17

1

405.000

Leerlingenvervoer

D

01-08-17

1

127.236

Hulp bij Huishouden

D

01-01-18

1

1.200.000

WMO Hulpmiddelen

L

01-03-19

2

622.056

Collectieve zorgverzekering minima*

D

01-01-20

4

2.801.918

Centrale Inkoop Hardware

L

01-10-20

2

727.169

Payrolling

D

01-11-20

1

272.908

Aanschaf licenties Centric via raamovereenkomst Softwarelicenties

L

01-01-21

4

615.000

* De waarde van deze opdracht is opgebouwd uit de jaarpremie van de zorgverzekering, vermenigvuldigd met het aantal deelnemers en de resterende contractjaren. De premie wordt door de deelnemers zelf betaald. De gemeente financiert alleen de korting op de polissen. De daadwerkelijke kosten zijn geraamd op € 55.000 per jaar.

Deze pagina is gebouwd op 07/01/2021 16:49:06 met de export van 07/01/2021 16:40:28